Om oss

Linköpings Idrottsförbund har funnits i över 80 år och vi är en länk mellan föreningar och kommun i frågor som är aktuella. Ex så har vi en representant som deltar vid framtagning av fördelningsprinciper i kommunens lokaler, prissättning av lokaler, fördelning av lokaler. Vi deltar även på idrottsråd med politiker och tjänstemän inom kultur och fritid och lyfter aktuella frågor som föreningar vill föra fram. Den senaste tiden har det mest varit diskussioner kring nybyggnation av hallar och bidrag utifrån Corona.

Vi anordnar även Idrottens dag, som är en dag för föreningar att visa upp sin verksamhet och kunna rekrytera nya medlemmar.

Vi anordnar även lov aktiviteter i bostadsområde, där 5-10 föreningar kan visa upp sin verksamhet under både sport, sommar och höstlov. Vi utbildar Unga ledare och ansvarar för att de kan få göra 3 veckors sommarjobb i sin hemmaförening alt i annat idrottsförening.

På Drottninggatan 40 hittar du vårt kansli, vi är dock en ideell förening vilket innebär att det inte är bemannat speciellt ofta. Du når oss lättast via mail till kansli@linkopingsif.se.

Hör gärna av er om det är något vi kan hjälpa er med i dagsläget, eller om ni har några funderingar.